Πολύ λόγος γίνεται τελευταία για τα startups πόσο μάλλον σε μία περίοδο που η ανεργία έχει αυξηθεί, η οικονομική κρίση βαράει στο κόκκινο. Οι νέοι ακόμα και με τρία πτυχία, συν μεταπτυχιακά, συν ξένες γλώσσες δυσκολεύονται να βρουν δουλειά. Επειδή δεν έχουν για να βιοποριστούν δουλεύουν σε μπαρ ως αργά τα ξημερώματα με εξευτελιστικά χρήματα. Αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα. Σε κάποιους μεγαλύτερους δεν τους αρέσει να την ακούν και θεωρούν την νέα γενιά τεμπέλικη. Όχι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον για την πλειοψηφία από εμάς δεν ισχύει. Ξέρουμε τι θέλουμε να κάνουμε ακριβώς στην ζωή μας, αλλά δεν ξέρουμε με τι τρόπο να φτάσουμε ως εκεί. Είναι οι συγκυρίες, είναι η έλλειψη εργασιακής εμπειρίας, είναι η οικονομική κατάσταση. Η τρομοκρατία και η γκρίνια που υπάρχει γύρω μας, είτε από το οικογενειακό μας περιβάλλον, είτε από την τηλεόραση, το Internet.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι παντού βλέπουμε τις πόρτες κλειστές και απογοητευόμαστε. Τι κι αν έχει κανείς δυο προπτυχιακά, δυο μεταπτυχιακά ,τρεις ξένες γλώσσες… Αν δεν έχεις εργασιακή εμπειρία τίποτα δεν κάνεις, υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις κι ελάχιστοι εργοδότες που σου δίνουν αυτή την πολυπόθητη ευκαιρία να σε πάρουν κοντά τους για να σε μάθουν. Πως ακριβώς εσύ κι εγώ να αποκτήσεις εργασιακή εμπειρία όταν μπαινοβγαίνεις στα πανεπιστήμια για να αποκτήσεις τα κατάλληλα εφόδια, συν πόσα λεφτά οι γονείς σου συνεχίζουν να δίνουν σε ιδιαίτερα για να έχεις ένα τέλειο πτυχίο… Σίγουρα δεν είναι λύση ούτε είναι όμορφο να κλαίμε την μοίρα μας, γιατί δεν υπάρχουν ευκαιρίες. Εμείς πρέπει να τις δημιουργούμε. Ναι εμείς!!!! Κάπως έτσι εξελίχθηκε και η «μόδα» των startups επιχειρήσεων στην Ελλάδα που μάζεψα πληροφορίες για να σας τις παρουσιάσω σήμερα κι ίσως σας βοηθήσει να βγείτε από το δικό σας αδιέξοδο ή τουλάχιστον να το ψάξετε προς αυτή την κατεύθυνση.. Τα startups είναι καινοτόμες ιδέες με επιχειρηματικότητα που τελούν ως αδιέξοδο στην οικονομική κρίση κι αποσκοπούν σε μια καριέρα με καλύτερες και ευνοικότερες προοπτικές, όπως επίσης στοχεύοντας σε μεγάλο κοινό με εξαιρετικά γρήγορη ανάπτυξη.
«Ας πούμε ότι ξεκινά κάποιος ένα συνοικιακό αρτοποιείο. Είναι start-up; Μάλλον όχι. Αν όμως ξεκινήσει αυτό το αρτοποιείο παράγοντας ένα εξαιρετικής ποιότητας ψωμί με αγνά, παραδοσιακά υλικά, αν φροντίσει να επικοινωνήσει την ανάπτυξη του προϊόντος αυτού στην αγορά με έναν έξυπνο, αποτελεσματικό τρόπο κι αν έχει μελετήσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο ώστε σιγά-σιγά από τον ένα φούρνο να κάνει ένα δίκτυο αρτοποιείων με σύγχρονα μέσα διανομής και προώθησης του προϊόντος, τότε ναι, είναι start-up», αναφέρει ο Δημήτρης Τσίγκος, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών και ιδρυτής της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων σε σχετική του ανάρτηση για το τι εστί startup με απλά λόγια. Δηλαδή κάποιοι έχουν μια καινοτόμα ιδέα, συνεδριάζουν με την εταιρία που θα την φέρει εις πέρας και αναζητούν κεφάλαια για την υλοποίησή της, τα οποία συγκεντρώνονται με πολλούς τρόπους.
Οι πιο συνηθισμένοι είναι οι «επενδυτές-άγγελοι» (ιδιώτες που επενδύουν κεφάλαιο με υψηλό ρίσκο), τα κεφάλαια από τις ανερχόμενες πλατφόρμες crowdfunding, καθώς και οι ίδιες οι… τσέπες των δημιουργών. Οι χρηματοδοτήσεις επιτρέπουν την γρήγορη ανάπτυξη της ιδέας και τις δοκιμές για την αποδοτικότητά της στην αγορά, ώστε να μπορέσει να γίνει το λεγόμενο «launch» στη συνέχεια. Φυσικά, τα δεδομένα δεν είναι ευνοϊκά για τους περισσότερους startupers: Έχει υπολογιστεί ότι επτά στα οκτώ startups εξαφανίζονται μέσα σε ένα έτος από την ίδρυση τους. Σίγουρα ο στόχος της μεγάλης κλίμακας ανάπτυξης είναι ρίσκο συμφωνώ και εγώ, αλλά αυτό είναι που προσελκύει και τους χρηματοδότες – οι προοπτικές δηλαδή για εξάπλωση στην παγκόσμια αγορά. Επομένως είναι στο δικό σου χέρι πόσο καλή ιδέα μπορείς να δημιουργήσεις και με τι επιχειρήματα θα στηρίξεις την ιδέα σου για να προσελκύσεις τον επενδυτή άγγελο σου και να σου χρηματοδοτήσει την ιδέα σου!!!! Πρέπει να έχεις πραγματικά μια πολύ καλή επιχειρηματική ιδέα σε συνάρτηση με ένα εφικτό business plan. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές Start Up αφήνουν έντονα το στίγμα τους με την δημιουργία πλατφόρμων και ηλεκτρονικών εφαρμογών που διαπρέπουν σε διεθνή κλίμακα. Όπως προφανώς αντιλαμβάνεστε, η έννοια του startup δεν είναι καινούρια, παρ’ ότι οι Έλληνες καινοτόμοι άργησαν να οργανωθούν μερικές… δεκαετίες. Εταιρίες όπως η Google, η Amazon, η Apple και πιο πρόσφατα το Twitter, το Instagram και η Groupon προέκυψαν από τέτοιες διαδικασίες, και μάλιστα από το μηδέν, από κάποιο γκαράζ φοιτητόσπιτου, όπου μερικοί «ψαγμένοι πιτσιρικάδες» κλείνονταν και μεγαλουργούσαν. Φυσικά, δεν ξεκινούν όλα τα startups έτσι και φυσικά όσο και καλή ιδέα να πιστεύεις ότι έχεις είναι και θέμα τύχης κακά τα ψέματα. Όμως τα γκαράζ έχουν αντικατασταθεί από meetups, ενώσεις και οργανώσεις νεοφυών επιχειρήσεων (έτσι αποκαλούνται ελληνιστί τα startups). Επιπλέον, παρ’ ότι η πλειοψηφία των νεοφυών επιχειρήσεων παγκοσμίως ασχολείται με την τεχνολογία, δεν είναι απαραίτητο να είναι αυτή το αντικείμενο κάθε startup.
Μερικά δείγματα από τις δημοφιλέστερες ελληνικές εφαρμογές :
- Μια εφαρμογή απoκλειστικά για food lovers. Είσαι κουρασμένος από την δουλειά, από τη σχολή έρχονται οι φίλοι σου να δείτε ταινία και βαριέσαι να μαγειρέψεις.. Τα πράγματα είναι πάντως πολύ απλά μπαίνεις στο playstore του smartphone σου και κατεβάζεις δωρεάν την εφαρμογή. Επιλέγεις το γεύμα της αρεσκείας σου καθώς και εστιατόρια κοντά στην περιοχή σου και το πολύ σε μισή ώρα το έχεις στην πόρτα σου έτσι απλά. Η δε πληρωμή μπορεί να γίνει είτε με χρεωστική κάρτα, είτε με μετρητά την ώρα της παραλαβής.
- Το Taxibeat είναι η ελληνική εκδοχή, αναζήτησης taxi σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, όλες τις ώρες. Μια πλατφόρμα που δείχνει στον πελάτη όλα τα taxi που βρίσκονται κοντά στην περιοχή του καθώς και την βαθμολογία τους. Μάλιστα ο ενδιαφερόμενος μπορεί ανά πάσα στιγμή να παρακολουθεί την πορεία του μεταφορικού μέσου καθώς και την ακριβή ώρα που θα είναι στην οδό που έχει πληκτρολογήσει. Ο πελάτης μάλιστα έχει την δυνατότητα να βαθμολογήσει την υπηρεσία, ενώ δεν χρεώνεται το παραμικρό αφού η υπηρεσία παίρνει το 10% του κόστους κάθε διαδρομής από τον οδηγό. Το Taxibeat που δημιουργήθηκε το 2010 μέχρι τώρα έχει επεκταθεί σε κάποιες από τις εξής πόλεις: στην πόλη του Μεξικό, Ριο Ντε Τζανείρο, Σάο Πάολο, Παρίσι κτλ. Εκτός από το Taxibeat για όσους από εμάς θέλουμε να χρησιμοποιούμε λεωφορεία και τρόλλευ υπάρχει ο OASA Telematics που επίσης παρακολουθούμε την πορεία του λεωφορείου, το ημερήσιο πρόγραμμα δρομολογίων όλων των λεωφορείων και των τρόλλευ, τον αριθμό πινακίδας του μέσου όπως επίσης και τις πλησιέστερες στάσεις γύρω από το σπίτι μας.
- Επίσης το Travel App που έκανε την εμφάνιση του το 2013 ως ένα μέσο προβολής- διαφήμισης από ντόπιους στους τουρίστες όλων των “cool” στεκιών και in μαγαζιών της πόλης. Στην συνέχεια βέβαια επεκτάθηκε σε όλο το φάσμα του travel αφού όμως κατάφερε να φέρει κοντά ανθρώπους με κοινά γούστα από όλο τον κόσμο που απλά πρότειναν δημοφιλή μέρη ο ένας στον άλλο. Το App, προσφέρει μια καινοτόμα εμπειρία στα στενά της πόλης. Η πρωτότυπη αυτή ιδέα δεν άργησε να πάρει τον δρόμο προς την Silicon Valley, Nέα Υόρκη και San Francisco, ενώ μάλιστα ξένοι επενδυτές έχουν συγκεντρώσει πάνω από $820 χιλιάδες για την περαιτέρω επέκταση της εφαρμογής. Όλη αυτή η επιτυχία οφείλεται στους ιδρυτές της εφαρμογής που επισημαίνουν ότι η εξέλιξη της πλατφόρμας θα συνεχίσει να γίνεται στην Ελλάδα.
Αν είχατε την δυνατότητα και επισκεπτόσασταν τα κεντρικά της Google θα διαπιστώνατε πως οι εργαζόμενοι δεν είναι απλώς «εργαζόμενοι», αλλά η εταιρία φροντίζει να καταστήσει τον εργασιακό χώρο «σπίτι τους» (!!!!!!). Επίσης τους επιτρέπουν να φέρνουν για παράδειγμα τον σκύλο τους, να χρησιμοποιούν το 20% του ωραρίου τους για προσωπικές τους ιδέες που μπορούν να μετασχηματιστούν σε projects και γενικότερα ακολουθείται η λογική της startup κουλτούρας, η οποία επιτάσσει πως «η αποδοτικότητα είναι το ζητούμενο στον χώρο εργασίας, και ως εκ τούτου δεν έχουν θέση σ’ αυτόν πιεστικοί παράγοντες όπως ποινές ή ανταμοιβές για ομοιομορφία ή επιρροές από το εργασιακό περιβάλλον».
Αναμφισβήτητα υπάρχουν πολλές ιδέες και πολύ όρεξη από τους εμπνευστές αυτών των εφαρμογών, όπως διαπιστώσατε κι εσείς. Είναι όμως αυτό αρκετό για να ευδοκιμήσει μια νεοφυή επιχείρηση; Οι ανάγκες μας ή οι προτιμήσεις μας είναι αυτό που κάνει μια εφαρμογή να αναπτυχθεί και πόσο σημαντική είναι η πρακτική χρήση μιας πλατφόρμας. Βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει και θα ανακαλύψετε πολλά πράγματα που λείπουν από την Ελλάδα, όπως επίσης πράγματα που θα ήταν πιο χρήσιμα στην καθημερινότητα μας. Οι καιροί έχουν αλλάξει, η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο σημείο που συνεχώς νέα επαγγέλματα κάνουν την εμφάνιση τους, οι start up επιχειρήσεις όλο και ανθίζουν στην Ελλάδα προσφέροντας νέες ευκαιρίες στην γενιά μας. Η δημιουργία μιας εφαρμογής απαιτεί καινοτόμες ιδέες, βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο και πολύ πάθος και αφοσίωση. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ !!!! ΚΑΙ ΤΟΛΜΗΣΤΕ….Ο ΤΟΛΜΩΝ ΝΙΚΑ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ !!!!
💪 SPEAK FREELY ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΓΙΑ ΟΤΙ ΣΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΓΥΡΩ ΣΟΥ💪
Μπορείτε να εκφράζεστε καθημερινά μαζί μας & μέσα από τα Social Media Speak Freely:
👍Στο Facebook:
https://www.facebook.com/speakfreely2019
👍 Στο instagram:
https://www.instagram.com/speakfreelygr/
👍 Στο email: