Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ιαπωνία είχε χθες διαδοχικές συναντήσεις με τον διάδοχο του ιαπωνικού θρόνου Πρίγκιπα Akishino, τον Πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Hiroyuki Hosoda και τον Πρωθυπουργό Fumio Kishida, ενώ είχε συνάντηση και με στελέχη του εθνικού φορέα επιχειρήσεων και ομίλων της Ιαπωνίας, Keidanren.
Στη συνάντηση με τον Ιάπωνα ομόλογό του οι δύο ηγέτες υπέγραψαν Κοινή Δήλωση Στρατηγικής Συνεργασίας Ελλάδας – Ιαπωνίας, η οποία αναβαθμίζει τις διμερείς σχέσεις σε στρατηγικού χαρακτήρα και ενισχύει τη συνεργασία των δύο χωρών σε τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Στις τοποθετήσεις που έκανε μετά τη συνάντηση με τον ομόλογό του και την ομιλία του σε στελέχη του εθνικού φορέα επιχειρήσεων και ομίλων της Ιαπωνίας Keidanren, στο Τόκιο, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει αφήσει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, αναφέρθηκε στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και κάλεσε τους Ιάπωνες επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να το κάνουν. Υπογράμμισε επίσης τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Ελλάδα στη νέα ενεργειακή αρχιτεκτονική που διαμορφώνεται.
Οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ιαπωνία και οι οποίες όπως επισημαίνεται «διευρύνουν το διμερές συμβατικό πλαίσιο και ενισχύουν τη συνεργασία με την τρίτη οικονομική δύναμη παγκοσμίως», είναι οι εξής:
- Μνημόνιο Συνεργασίας στον τομέα του Τουρισμού,
- Διακανονισμός μεταξύ Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών & Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας και αντίστοιχου φορέα ATLA Ιαπωνίας,
- Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ Ελληνικής Εταιρείας Εξαγωγικών Πιστώσεων και αντίστοιχου ιαπωνικού Nippon Export & Investment Insurance (NEXI) (υπογράφεται την Τρίτη),
- Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ Enterprise Greece και αντίστοιχου φορέα Japan External Trade Organisation (JETRO) (υπογράφεται την Τρίτη),
- Επίτευξη συμφωνίας επί του κειμένου Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας.
Γιατί είναι αναγκαία η αναπροσαρμογή των εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών
Αναπροσαρμόζονται, βάσει του πληθωρισμού (9,6%) και σύμφωνα με βάση τις προβλέψεις του νόμου 4670/2020 οι εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών στον ΕΦΚΑ. Σύμφωνα με την σχετική απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνου Τσακλόγλου, οι νέες εισφορές ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου 2023 και κλιμακώνονται σε έξι διαφορετικές κλάσεις. Οι ασφαλισμένοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ελεύθερα την κλάση των εισφορών που θα πληρώνουν. Παράλληλα, με απόφαση της Διοίκησης του ΕΦΚΑ παρατείνεται μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου 2023 η δυνατότητα επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας. Σημειώνεται ότι οι εισφορές μετά την αναπροσαρμογή παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες που επέβαλε το 2017 ο νόμος Κατρούγκαλου, αλλά και σε σχέση με τις εισφορές που καθιερώθηκαν το 2019 από την προηγούμενη Κυβέρνηση, μετά από την θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε ο νόμος Κατρούγκαλου.
Ενδεικτικά, ένας ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ, ο οποίος με το νόμο Κατρούγκαλου πλήρωσε αρχικά 449 ευρώ τον μήνα και με τον νόμο 4670/2020 (νόμος Βρούτση) για την κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία πλήρωνε 210 ευρώ, από τώρα και στο εξής θα πληρώνει 230 ευρώ. Αντίστοιχα ένας ελεύθερος επαγγελματίας με εισόδημα 30.000 ευρώ, ο οποίος με το νόμο Κατρούγκαλου πλήρωνε αρχικά 674 ευρώ και με το νόμο Βρούτση περιόρισε τις εισφορές του μόνο στα 210 ευρώ, τώρα θα πληρώνει επίσης 230 ευρώ. Σημειώνεται ότι την κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία έχει επιλέξει πάνω από το 80% των ελευθέρων επαγγελματιών.
Η αναπροσαρμογή των εισφορών -όπως επισημαίνει ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου- είναι απαραίτητη προκειμένου οι συντάξεις των ελευθέρων επαγγελματιών να τους εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης στο μέλλον, αλλά και για να διατηρούνται οι δημοσιονομικές ισορροπίες με δεδομένη την αύξηση των συντάξεων που λαμβάνει χώρα μετά από 12 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα:
- Πρώτον, διότι η αγνόηση του πληθωρισμού στις εισφορές θα οδηγήσει με μαθηματική βεβαιότητα σε χαμηλότερες συντάξεις. Αν δεν υπήρχε ένας μηχανισμός αναπροσαρμογής εισφορών θα οδηγούμασταν σε απαξίωση της αξίας των εισφορών υπονομεύοντας τις μελλοντικές συντάξεις των ασφαλισμένων, ιδιαίτερα δε σε περιόδους έντονων πληθωριστικών πιέσεων όπως αυτή που διανύουμε. Γι’ αυτό το λόγο, σε κάθε σύστημα ασφαλιστικών εισφορών υπάρχει ένας μηχανισμός αναπροσαρμογής, προκειμένου να εξασφαλίζεται η πραγματική τους αξία.
- Δεύτερον, διότι οι συντάξεις των σημερινών συνταξιούχων καλύπτονται σε σημαντικό βαθμό από τις εισφορές των εν ενεργεία ασφαλισμένων. Το ασφαλιστικό μας σύστημα είναι διανεμητικό, όπως γενικά συμβαίνει στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οι συντάξεις των σημερινών συνταξιούχων καλύπτονται σε σημαντικό βαθμό από τις εισφορές των εν ενεργεία ασφαλισμένων. Κάθε αναπροσαρμογή των συντάξεων θα πρέπει να καλύπτεται και από αντίστοιχες εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Διαφορετικά το ασφαλιστικό σύστημα θα μπει και πάλι σε έναν φαύλο κύκλο αυξανόμενων ελλειμμάτων με προφανείς κινδύνους για τη βιωσιμότητά του.
- Τρίτον, διότι το ασφαλιστικό μας σύστημα οφείλει να λειτουργεί με όρους δικαιοσύνης και αναλογικής κατανομής των βαρών με βάση τις δυνατότητες του κάθε ασφαλισμένου. Σήμερα επικρατεί το παράδοξο, οι εισφορές για κύρια σύνταξη των αυτοαπασχολούμενων που επιλέγουν την πρώτη ασφαλιστική κατηγορία (περισσότεροι από 8 στους 10 επιλέγουν αυτή την κατηγορία) να είναι χαμηλότερες ακόμη και από εκείνες που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό! Συγκεκριμένα το 2022 η μηνιαία εισφορά για σύνταξη και υγεία για τους μη μισθωτούς στην πρώτη ασφαλιστική κατηγορία ήταν 210 ευρώ τον μήνα. Αντιστοίχως, οι εισφορές ενός μισθωτού που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, διαμορφώθηκαν πέρυσι (μετά τη διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού) σε 225,4 ευρώ τον μήνα (με αναγωγή για 14 μισθούς). Υπάρχει δηλαδή το ενδεχόμενο ένας εργοδότης να πληρώνει για δικές του εισφορές λιγότερα χρήματα από τις εισφορές που αντιστοιχούν σε υπάλληλό του ο οποίος αμείβεται με τον κατώτατο μισθό!
Προώθηση και Υποστήριξη των παιδιών Ρομά σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις
Μια ακόμα εμβληματική δράση που εντάσσεται στη νέα Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά (ΕΣΚΕ) 2021-2030 είναι το έργο «Προώθηση και Υποστήριξη των παιδιών Ρομά σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις».
- Σκοπός του έργου είναι η υποστήριξη της συμμετοχής παιδιών Ρομά μαθητών σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις, ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική συμβίωσή τους με άλλους συνομήλικους κατασκηνωτές, να ενδυναμωθούν ως προσωπικότητες μέσω αθλητικών, ψυχαγωγικών και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, να αρθούν αρνητικά στερεότυπα μέσω της συγκατοίκησης και της συμμετοχής τους σε ομαδικές κατασκηνωτικές δραστηριότητες και αθλοπαιδιές.
- Αφορά στην υποστήριξη 100 παιδιών Ρομά μαθητών Δημοτικού Σχολείου ηλικίας 6-12 ετών, (που έχουν γεννηθεί μεταξύ των ετών 2011 έως και 2016) σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις κατά τη διάρκεια των κατασκηνωτικών περιόδων διάρκειας 15 ημερών του θέρους του έτους 2023 στις περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Δυτικής Ελλάδας, αλλά και σε όμορες Περιφέρειες.
- Το πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει:
- Δράσεις ενημέρωσης, συμβουλευτικών συνεδριών και προσέγγισης της ομάδας στόχου στους οικισμούς Ρομά, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων των παιδιών Ρομά για το πρόγραμμα, για την αξία του κατασκηνωτισμού και για τα οφέλη από τη συμμετοχή των παιδιών σε αθλητικές, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές δημιουργικές δραστηριότητες που προσφέρονται στις θερινές κατασκηνώσεις.
- Διεξαγωγή βιωματικών προπαρασκευαστικών εργαστηρίων για την προετοιμασία των παιδιών που θα δηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους σε Παιδικές Κατασκηνώσεις, με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων ενεργούς συμμετοχής, συνύπαρξης, ομαδικότητας, αμοιβαίας αποδοχής, και συνεργασίας των παιδιών Ρομά και μη Ρομά.
- Το έργο αποτελεί το δεύτερο Μικρό Σχέδιο Επιχορήγησης (Small Grant Scheme 2), το οποίο εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Κοινωνική Ένταξη και Ενδυνάμωση των Ρομά» το οποίο συγχρηματοδοτείται από τον Χρηματοδοτικό Μηχανισμό του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ ΕΟΧ 2014-2021) και από εθνικούς πόρους.
Σε δημόσια διαβούλευση το 7ο σχέδιο νόμου της αθλητικής μεταρρύθμισης
Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, έως και τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου, ώστε κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος να συμμετάσχει καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των προτεινόμενων ρυθμίσεων, βρίσκεται το 7ο σχέδιο νόμου του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, με τίτλο «Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας» (http://www.opengov.gr/cultureathl/?p=9100). Το σχέδιο νόμου, που συνεχίζει και εξελίσσει την αθλητική μεταρρύθμιση, περιέχει απαιτούμενες διαρθρωτικές τροποποιήσεις για την εξασφάλιση της συνοχής της αθλητικής νομοθεσίας, την απελευθέρωση συγκεκριμένων διαδικασιών από δυσλειτουργίες, διοικητικές αγκυλώσεις και ερμηνευτικά ζητήματα, τα οποία ανακύπτουν κατά την εφαρμογή της κείμενης αθλητικής νομοθεσίας, εισάγοντας παράλληλα και νέες ρυθμίσεις». Τα 26 άρθρα του αφορούν, μεταξύ άλλων:
- στη διευκόλυνση των ερασιτεχνικών σωματείων νησιωτικών περιοχών (απασχόληση προπονητών επιπέδου Γ΄, ανεξαρτήτως του πρωταθλήματος ή της αγωνιστικής κατηγορίας στην οποία συμμετέχουν, με τουλάχιστον τρίμηνη σχέση εργασίας αντί εξάμηνη και μηνιαία αμοιβή τουλάχιστον 150 ευρώ, αντί 250 ευρώ),
- στη θωράκιση του διάφανου και με αντικειμενικά κριτήρια συστήματος αξιολόγησης αθλητικών Ομοσπονδιών «Χίλων»,
- στον προσδιορισμό ότι «κρατική χρηματοδότηση» προς τις αθλητικές Ομοσπονδίες νοούνται τόσο η τακτική ετήσια επιχορήγησή τους, όσο και η ενίσχυσή τους από τον μόνιμο μηχανισμό χρηματοδότησης μέσω της φορολογίας των κερδών των παικτών των τυχερών παιγνίων,
- στον εξορθολογισμό της συστέγασης ερασιτεχνικών σωματείων με εμπορικές επιχειρήσεις,
- στην αποκατάσταση αδικιών στον τομέα της απονομής προνομίων σε διακριθέντες αθλητές και για το έτος 2022, λόγω της πανδημίας το 2020 και το 2021,
- στην αποσαφήνιση συγκρότησης και λειτουργίας των Επιτροπών Δεοντολογίας των αθλητικών Ομοσπονδιών,
- στην αυτοδίκαιη έκπτωση του υπαίτιου Διοικητικού Συμβουλίου του υπόχρεου αθλητικού φορέα, εφόσον δεν καταχωρεί ή επικαιροποιεί τα στοιχεία του στο Μητρώο Φορέων του Υφυπουργείου Αθλητισμού στις προβλεπόμενες προθεσμίες,
- στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου που διέπει τα Προγράμματα Άθλησης για Όλους και τις Εκδηλώσεις Άθλησης για Όλους
- στην εξομοίωση της μισθολογικής κατάταξης των Κωφών Ολυμπιονικών με εκείνη των Παραολυμπιονικών,
- στην απαγόρευση συμμετοχής Αθλητικής Ανώνυμης Εταιρίας σε αθλητικές διοργανώσεις, εφόσον δεν χορηγείται ή ανακαλείται το Πιστοποιητικό Συμμετοχής της, λόγω μη συμμόρφωσης με την κατάθεση Εγγυητικής Επιστολής τράπεζας,
- στα διαδικαστικά ζητήματα σύστασης και λειτουργίας του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης Αθλητικών Στελεχών,
- στη δυνατότητα σωματείων και φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης να διοργανώνουν δρομικές δραστηριότητες που δεν περιλαμβάνονται στο επίσημο αγωνιστικό πρόγραμμα της οικείας ομοσπονδίας χωρίς την άδειά της,
- στη χρησιμοποίηση πετρελαίου θέρμανσης στα κολυμβητήρια αθλητικών εγκαταστάσεων του Δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Υφυπουργείο Αθλητισμού.
💪 SPEAK FREELY ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΓΙΑ ΟΤΙ ΣΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΓΥΡΩ ΣΟΥ💪
Μπορείτε να εκφράζεστε καθημερινά μαζί μας & μέσα από τα Social Media Speak Freely:
👍 Στο Facebook:
https://www.facebook.com/speakfreely2019
👍 Στο instagram:
https://www.instagram.com/speakfreelygr/
👍 Στο email: